Можливість надання найкращих цін на ринку на товари та послуги, мабуть, чи не один з головних факторів успіху компанії. Особливо важливо, щоб це відбувалося своєчасно та гнучко.

SAP Business One дає можливість налаштувати необхідний сценарій завдяки декільком видам механізмів ціноутворення ієрархічно пов’язаних один з одним. Але найцікавіше, що надає їм ще більшої гнучкості, – за різних комбінацій початкових умов вони можуть видавати різні результати відповідно до різних сценаріїв.

Отже, є такі методи розрахунку цін:

  • Прайс-лист. У ньому вказуються ціни кожного товару для різних груп клієнтів.
  • Знижки залежно від періоду та кількості. Дозволяють визначати знижки за датами, періодами та кількістю для діючого прайс-листа. Фактично, вони перевизначають базову ціну для прайс-листа клієнта.
  • Групи знижок. Різноманітні знижки можна додавати на основі груп товарів, властивостей товарів та виробника.
  • Спеціальні ціни для бізнес-партнерів. Використовуються у випадку, коли ви хочете запропонувати певним клієнтам або групам клієнтів найвигідніші ціни. Вони можуть бути використані для певного діапазону дат, а також для конкретних одиниць вимірювання.
  • Договори. Застосовуються для узгодження властивостей товарів, їх кількості та цін для певного клієнта на період дії договору.

 ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ

Пошук актуальної ціни починається з більш індивідуального визначення – договору. А далі, до більш загального – знижки залежно від періоду та кількості. Розрахунок проводиться на основі прайс-листа, за яким ми працюємо з цим клієнтом.

Наприклад, за допомогою комбінації методів «Спеціальні ціни для бізнес-партнерів», «Групи знижок» та «Знижки в залежності від періоду та кількості» ми можемо реалізувати сценарій, коли необхідно розрахувати індивідуальну ціну для кожного клієнта, щоб запропонувати товар за максимально вигідною для нього і нас ціною, що:

  • планується до виведення з обігу до певної дати або, навпаки, планується його виведення на ринок;
  • від певного виробника та певними властивостями.

Мало того, ми хочемо надати пріоритетну можливість на певний період скористатися акцією нашим VIP-клієнтам, перш ніж вона стане доступна всьому ринку.

Потрібно відзначити ще одну чудову властивість функціональності Ціноутворення: коли ви формуєте документ продажу клієнту, у полі «Джерело ціни» ви завжди можете побачити, звідки взято розрахунок ціни: з прайс-листа, зі знижки в залежності від періоду та кількості, з групи знижок або ж зі спеціальних цін для бізнес-партнерів.